top of page

תוכי האכלת-יד ותוכי מוחתם-מה ההבדל?

הרבה אנשים לא מבדילים בין המושג האכלת-יד להחתמה וחשוב שתדעו מהי המשמעות של מושגים אלו:

האכלת-יד-

תוכי שהואכל ע''י בני אדם בדייסה מיוחדת לגוזלים בשלב מוקדם של חייו עד לגמילה שבה הוא מתחיל לאכול באופן עצמאי. האכלת-יד אינה בהכרח מבטיחה שהגוזל יהיה חביב לבני אדם בבגרותו, ישנם המון גוזלים שהואכלו ע''י בני אדם וכשנגמלו ובגרו מעט החלו להיות תוקפניים ולנשוך. חשוב שבשלב ההאכלה יתפתח קשר מיוחד בין המגדל לגוזל, קשר זה מושג ע''י התחברות בין שני המינים, האדם שמאכיל חייב לפתח קשר מיוחד לגוזל, להתייחס אליו, ללטף אותו ולהרגיל אותו למגע יד- אדם, בלעדי הקשר הזה, הגוזל לא ישאר חביב כשיגדל ולא יפתח קשר מיוחד לבני האדם. החתמה-

תוכי שהואכל ע''י בני אדם בשלב מוקדם של חייו וזכה לקבל יחס חם המון מגע ואהבה מהמגדל, גוזל זה יפתח קשר מיוחד עם בני האדם, ילמד לאהוב אותנו ולראות בעצמו כחלק מאיתנו, גוזל זה ישאר חברותי ונחמד גם לאחר שיגדל ויתבגר. תהליך זה הוא חשוב ביותר מכיוון שניתן להשיגו רק בשלב מאוד מוקדם בחיי הגוזל (3 חודשים ראשונים) לכן תמיד חשוב לוודא שהגוזל הוא מוחתם ולא רק גוזל האכלת-יד.

הגוזלים שלנו גדלים בחברת בני אדם, מה שמסייע להם רבות בפיתוח יכולת הדיבור, גורם להם להיות חברותיים ונחמדים יותר ולראות בנו, בני האדם כחלק מה'להקה' הטבעית שלהם. הגוזלים שלנו נהנים מאוכל מגוון ואיכותי: הדייסה עשירה בוויטמינים וברזל ולקראת הגמילה הגוזלים מתחילים לאכול כופתיות, השרייה, תערובת ג'קו, פירות וירקות . כשאתם קונים גוזל מ 'בית-התוכים ', תוכלו לראות גם את הוריו ובאיזה תאריך הוא בקע. כמו-כן, תקבלו מאיתנו סיוע ומענה לשאלותיכם בכל רגע נתון. אנו נלווה אתכם בתהליך גידול הגוזל, ניתן לכם עצות מועילות ונעניק לכם שירות חינם בשיוף ציפורניים ובגזירת הכנפיים מתי שתצטרכו. כל הגוזלים שלנו עברו תהליך החתמה מקצועי ביותר, הם גדלים עם המון אהבה ויחס חם ולכן גם מתנהגים בהתאם. כל הגוזלים מוטבעים בטבעת הנושאת את שמנו ואת תאריך הלידה של הגוזל. לכל גוזל יש תעודת בריאות המעידה שהוא עבר בדיקה וטרינרית ע'י הוטרינר ד'ר מוטי בוקר ושאנו מתחייבים לכך שהתוכי בריא.

חשוב לנו שהתוכים יקבלו טיפול נאות ולכן אנו כאן לשרותכם גם אחרי שהתוכי ברשותכם.

כשקונים תוכים , ברוב הפעמים הנטייה הטבעית שלנו היא להסתכל על המחיר הכי אטרקטיבי ולפי זה לקנות, המחיר הוא לא תמיד מדד נכון ולפעמים אם הוא נמוך באופן מפתיע גם יכול לאותת על בעיות שקיימות ושכדאי להיזהר מהן : מחלות, גניבות, החתמה לא טובה, ייבוא לא חוקי ועוד. כדאי לשאול את כל השאלות הקשורות בטיפול הגוזל ולהאכיל אותו אצל המוכר, רק כדי לוודא שהוא אכן אוכל יפה ושהכל תקין.

דברים שכדאי לדעת לפני שקונים תוכים!

חשוב לשים לב :

-התוכי אינו מפחד מכם ואינו בא לתקוף אתכם כשאתם באים ללטף אותו.

-התוכי גדל בתנאים סטריליים וקיבל יחס חם כדי למנוע בעיות שיכולות להיווצר בעתיד.

-התוכי נושא טבעת על הרגל עם שנת הלידה שלו ועם שם בית הגידול שממנו רכשתם אותו.

-לשאול את בעל התוכים אם ניתן לראות במקום גם את הוריו של הגוזל.

-לקבל תעודת בריאות של התוכי ואחריות לבריאות שלו.

להזמנות וברורים בטלפון :08-6812626
מאמרים נוספים >>
bottom of page