top of page

ציוד לתוכים

בית התוכים מהווה מקום מפגש רחב בכל הקשור בעולם התוכים. רכישה של תוכים כחיית מחמד כוללת בתוכה אחריות רבה. חשוב לדעת שעל אף ההנחה שחיה זו, שחיה בכלוב בחלק מן הזמן, אינה צורכת תשומת לב מרובה אין הדבר נכון. התוכים נחשבים לחיה אינטליגנטית שיש להשקיע בה תשומת לב רבה. מעבר לכך, חשוב אף להצטייד בציוד בעת רכישה של תוכים לביתנו. במסגרת בית התוכים תמצאו ציוד רחב ומגוון עבור גידול תוכים. את חלקו נסקור במאמר זה.

חליפת טיסה לתוכים

מטרת חליפת הטיסה לתוכים היא בכך שקיים בה כיס ניקיון חכם האוגר את צואת התוכי הרחק מגופו ובכך ניתן לשמור על ניקיון התוכי עצמו ועל סביבתו. במקרים רבים התוכים עושים צרכיהם על תחתית הכלוב. דבר המצריך ניקיון באופן יומיומי של הכלוב והופך את הכלוב עצמו עבור התוכי למקום לא נעים. בנוסף, קיימים מינים מסוימים של תוכים המפזרים את צרכיהם כמזרקה ממש. ערכת חליפת הטיסה באה לתת מענה לאופן ניקוי הצואה של התוכי. במסגרת חליפת הטיסה מוענקת אף חליפת אימון שעוזרת לתוכי להתרגל לביגוד זה.

רתמה לתוכים

רתמה לתוכים בעצם מאפשרת לנו בבילוי עם התוכי מחוץ לכותלי הבית והכלוב שלו. התוכים עצמם כמובן רוצים ואוהבים את היציאה מחוץ לכלוב עצמו ובמיוחד לאחר שנקשרו וחשים הם ביטחון עם בעליהם החדשים. את הרתמה ניתן להלביש על גופו של התוכי בדומה לרתמה המולבשת לכלב ובלי שיש סכנה לפגיעה בכנפיו או רגליו.

בזכות הרתמה מתאפשר לנו להוציא את התוכי הזוכה לגירויים להם הוא זקוק ומקבל במרחב בחוץ. התוכי כחיה סקרנית זוכה בבת אחת לכמות נרחבת של חפצים ודמויות מסקרנות. חשיפה זו שוברת עבורו את סדר היום הבנאלי והמשעמם אליו הוא רגיל ואף תורמת לביטחונו.

רתמה זו בנויה בצורה שאין היא לוכדת או מפריעה להפרשת צרכי התוכי ובכלל מותאמת היא להלבשה גם עם חליפת הטיסה. רתמה זו מגיעה במספר רחב של מידות ומתאימה הן לתוכים גדולים והן לקטנים ביותר.

תא הטלה

עבור זוג תוכים הנמצאים יחדיו יש לספק תא הטלה אותו אף ניתן לבנות במסגרת ביתית. תא ההטלה חייב להכיל בתוכו לפחות שני תוכים וכמובן יש לקחת בחשבון את המרחב לו הם זקוקים עבור זנבותיהם. מלאכת הדגירה נעשית על ידי שני המינים במשמרות. את תא ההטלה חשוב לרפד בנסורת הן בתור חומר ריפוד והן בשל יכולת הנסורת לשמור על חום שהוא חשוב בזמן הדגירה. יש לדאוג לחור רחב בחלק העליון של תא ההטלה כשהחלק העליון של התא הוא בעצם דלת שנפתחת לה. את תא ההטלה יש לחבר למקור חזק, עמיד ויציב ושכמובן יישא במשקל התוכים הדוגרים בו.

צעצועים

ישנם מגוון צעצועים לתוכים שיכולים לתת להם שעות של הנאה, משחק ותעסוקה.

צעצועי לעיסה ופרוק- חיוניים מאוד לתוכים שבטבעם אוהבים מאוד לפרק עצים , צעצועים אלו מספקים להם את ההנאה שבפירוק שיש להם בטבע.

צעצועי חשיבה- צעצועים אלו מפתחים את יכולת החשיבה והסקרנות של התוכי, על מנת שיצליח לשחק בצעצועים אלו, עלינו להראות להם איך להשתמש בהם תחילה ואז יוכל התוכי לחקות אותנו ולהבין בעצמו כיצד כל צעצוע פועל.

מקל שיוף

לתוכים ציפורניים מאוד חדות ולכן כשמדובר בתוכי האכלת יד שאנו מרבים להחזיק על הידיים, הדבר כמעט בלתי אפשרי ומאוד כואב ברגע שהציפורניים ארוכות, המקל שיוף עשוי מחומר גס, כמו נייר זכוכית ושומר על הציפורניים משוייפות תמיד,

את המקל תולים על דופן הכלוב במקום אסטרטגי וגבוה, ברגע שהתוכי מרבה לעמוד עליו, ישנו חיכוך של הציפורניים על המקל וכל נשארות הציפורניים משוייפות. כדאי להחליף את המקל פעם בשנה או כשכבר המקל אינו יעיל.

ציוד נוסף לתוכים ניתן כמובן למצוא כמובן בחנות בית התוכים. בה מוצעים לכם מגוון רחב של מוצרים וציוד לתוכים במחירים אטרקטיבים.

מאמרים נוספים >>
bottom of page